čtvrtek 20. února 2014

Banánový chlebíček

Tak a dost bylo Vánoc!!! A oříšků ještě víc!! :-D Nešťastné dlouhé zkouškové mi nejdřív zabránilo v soustředění se na cokoliv jiného, než na učení a následná lenost po úspěšném dokončení všech zkoušek byla ještě horší, ale už jsem se nad sebou zamyslela a tímto hodlám odsunout oříšky i Vánoce na druhou kolej a přidávám další skvělý recept! :)

Dnes nás čeká Banánový chlebíček, při kterém spotřebujete už trošku unavené banány - tenhle recept doslova vyžaduje zčernalejší a hlavně změklé banány, ale i z čersvějších se dá :). Inspirací pro mě byla Dita P. a odkaz na originální recept i s videem najdete na konci článku.
Co budeme potřebovat:
  • 125 g másla
  • 175 g hnědého cukru (opět jsem ubrala, dala jsem tak hruba 100 g)
  • 2 vejce
  • 4 banány
  • 1 lžičku vanilky (tedy vanilkové esence)
  • 120 g medu
  • 225 g hladké mouky
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1 lžička sody
  • 1 lžička mleté skořice
  • 100 g tmavé čokolády
  • 70 g ořechů (v originále lískáčů, já jsem použila domácí vlašáky a byly perfektní!)


Postup:
  1. Nejdřív si vyšleháme máslo s cukrem (nej je samozřejmě robot).
  2. Přidáme jednotlivě obě vajíčka.
  3. Mezitím si oloupeme do misky banány, nakrájíme na kolečka a rozmačkáme vidličkou.
  4. Do těsta přidáme vanilku s medem a až se smíchají, přihodíme i rozňahňané banány.
  5. Zatímco se těsto míchá, smícháme si dohromady mouku, prášek do pečiva, sodu a skořici, já doporučuju prosít, dělám to vždycky a vždycky se divím kolik nepořádku se v té mouce najde! Směs přidáme do těsta a zase necháme zamíchat.
  6. Nasekáme si čokoládu a ořechy na větší kousky a zamícháme do těsta už ručně.
  7. Formu na chlebíček si vyložíme pečícím papírem (podle mě lepší varianta), případně vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou, s pečícím papírem nebo se silikovou formou mám ale lepší zkušenosti.
  8. A pečeme :) Na 160°C asi hodinku až hodinku a půl.

Poznámky:
  • Dita polévá hotový chlebíček ještě karamelovou polevou, na kterou já jsem byla zaprvé líná a zadruhé se mnou chlebíček absolvoval cestu do Brna a následně do práce na svačinku a bylo mi jasné, že by se mi poleva rozpatlala ouplně všude. Nicméně kdo by měl zájem, bude na polevu potřebovat: 250 ml smetany ke šlehání + 135 g hnědého cukru, což spolu povaří cca 10 minut až do úplného zhoustnutí, poté naleje na vyklopený chlebíček a může ještě posypat nahrubo nasekanými oříšky :)
  • Jak už jsem psala, místo lískáčů jsem použila vlašáky a taky jsem neměla med (který doma téměř nepoužíváme), ale nahradila jsem ho agávovým sirupem a taktéž bez problémů! (A když si to po sobě čtu, tak si začínám připadat jak Jirka Babica :-D ale nic proti němu samozřejmě! ;) některé obměny nejsou vůbec na škodu, na to je třeba pamatovat!)

Odkaz na Ditu P. a její videorecept najdete zde: 


Užívejte si krásného - skoro jarního počasí a teplého sluníčka a mějte se co nejlíp ;)

1 komentář:

  1. Chlebíček byl výborný! Držela jsem se rady ohledně ubrání cukru a byl sladký akorát! Bohužel se mi nepodařilo vyzkoušet polevu, protože byla skoro celá dobrota rozebraná dřív, než stačila pořádně vychladnout! Určitě k tomu ale budu mít příležitost, protože hodlám pečení co nejdříve opakovat! :)

    OdpovědětVymazat